DE LA ZOO ADUNATE! – Partea a V-a / CUM FACE ACHIZIȚIILE PUBLICE DIRECTOAREA BLEBEA!

Media 7:39 pm - 31 iulie, 2023 Comentariile sunt închise pentru DE LA ZOO ADUNATE! – Partea a V-a / CUM FACE ACHIZIȚIILE PUBLICE DIRECTOAREA BLEBEA!

Așa cum am promis în Partea a IV-a, continuăm să dezvăluim manevrele pe bani publici care sunt făcute de directoarea Blebea Valentina Georgiana sub paravanul funcției, așa cum reies, cel puțin la prima vedere, din actele pe care aceasta le-a semnat, iar banii publici sunt direcționați către conturile unor firme de casă care au fost selectate „DIRECT” prin intermediul platformei naționale SICAP.

Dacă în articolul anterior am prezentat opiniei publice informații despre contractul de prestării servicii de pază, în legătură cu care am dovedit că a fost prelungit nelegal de directoarea Blebea prin al doilea act adițional, deși cunoștea că avea obligația să încheie un nou contract, în acest articol vă prezentăm un alt contract de prestări servicii, la fel de controversat, prin care a fost alimentat cu bani publici contul unei firme patronate de prietenii acesteia, care au și o cunoscută bază de relaxare dotată cu piscină, situată în imediata apropiere a Grădinii Zoologice din municipiul Călărași.

Contractul de lucrări multianual nr.12 din 15.11.2022 semnat de directoarea Blebea Valentina Georgiana și reprezentantul executantului Amosteel Construct SRL, credem noi că trebuie analizat de Curtea de Conturi aflată în plină activitate de control la Primăria municipiului Călărași, dar și la serviciile subordonate, inclusiv la ZOO, dar și de către procurori, pentru că aici, credem noi, chiar trebuie să prezinte niște lămuriri detaliate cu privire la încheierea și derularea contractului.

Nimic deosebit la prima vedere dacă ne uităm la obiectul contractului „Reparație și întreținere împrejmuire păsări și maimuțe”, pe care executantul se obligă să o realizeze în 12 luni, calculate de la data primirii ordinului de începere a lucrărilor, fiind stabilit prețul final la valoarea de 275.380 lei.

Ceea ce ne-a atras însă atenția, este clauza la la 4.3 din contract, unde se prevede că „Prețul convenit pentru îndeplinirea contractului, respectiv prețul lucrărilor executate și al dotărilor, plătibil executantului este de 204.981,4 lei pentru anul 2022 și pentru anul 2023=70.398,6 lei, prețul final al contractului fiind de 275.380 lei”.

Și ca să le dăm de lucru auditorilor externi ai Curții de conturi, dar și organelor judiciare, facem câteva observații, în raport de care așteptăm și poziția oficială a directoarei Blebea, dacă nu îi va fi cerută în regim de urgență și de organele statului.

Primul aspect pe care trebuie să îl subliniem se referă la data încheierii contractului, respectiv 15.11.2022, adică către finele anului 2022, când executantul nici nu putea să execute mare lucru, mai ales că părțile au stabilit că execuția contractului începe abia după ce va primi ordinul de începere al lucrărilor.

Așadar, data încheierii contractului, nu coincide cu data începerii lucrărilor!

Cum luna decembrie 2022 era aproape și Primăria municipiului Călărași, se pregătea, în mod firesc, de închiderea exercițiului financiar anual, ne întrebăm cum a fost posibil să obțină directoarea Blebea o finanțare în valoare de 204.981, 4 lei, care era plătibilă până la 31.12.2022, conform clauzei din contract.

Dacă suma de 204.981,4 lei era plătibilă în anul 2022, mai exact pentru perioada rămasă din anul 2022 după încheierea contractului, 15.11.2022 – 31.12.2022, atunci și executantul credem că ar trebui să dea niște explicații cu privire la execuția lucrărilor, pentru că valoarea stabilită pentru a fi plătită până la 31.12.2022, reprezintă aproximativ 2/3 din lucrare, iar noi ne îndoim că ar fi fost realizată în mai puțin de o lună și jumătate, mai ales că nu se știe când a început execuția, pentru că data încheierii contractului, nu coincidea cu data începerii execuției.

Așadar, dacă suma de 204.981,4 lei a fost virată în contul SC Amosteel Construct SRL până la sfârșitul anului 2022, atunci credem că, nu numai directoarea Blebea Valentina ar trebui să dea niște explicații organelor abilitate, ci și dirigintele de șantier, comisia de recepție care a efectuat recepția parțială a lucrărilor, precum și toți cei care au fost implicați în acest mecanism care pare a fi unul nelegal, inclusiv directoarea economică Nae Valentina de la Primăria municipiului Călărași (soacra numitei Nae Maria Cosmina, angajată la ZOO și cunoscută ca fiind „Zâna” și verișoara și mâna drept a directoarei Blebea), deoarece, din câte cunoaștem, nicio sumă de bani nu se poate cheltui la ZOO pentru reparații sau investiții fără semnătura acesteia și a primarului Dulce Marius Grigore, care este ordonatorul principal de credite al Municipiului Călărași, potrivit legii.

Că directoarea Blebea a primit suma de 204.981,4 lei de la primărie sau îi avea rămași la bugetul propriu, nici nu este problema noastră, urmând ca organele abilitate să facă verificări și să constate dacă firma executantă a fost legal selectată, având în vedere relația notorie de prietenie pe care directoarea o are cu patronul ei, dacă valoarea lucrărilor a fost una corectă stabilită sau a fost umflată artificial, dar și dacă au fost executate lucrări în valoare de 204.982,4 lei până la 31.12.2022, când suma devenea plătibilă conform înțelegerii părților.

Indiferent dacă suma a fost sau nu plătită până la 31.12.2022, spunem noi că a existat intenția necurată a părților semnatare pentru că au prevăzut această clauză în contract, dar și pentru directoarea Blebea și toți cei implicați în derularea contractului, erau conștienți că nu puteau fi realizate lucrări în valoare de 204.981,4 lei în mai puțin de o lună și jumătate, cât mai rămăsese până la finalul anului 2022, când suma devenea scadentă.

Comentariile sunt inchise.