TOAMNA – ACTIVITATE INTERDISCIPLINARĂ

Media 4:00 pm - 19 noiembrie, 2013 Comentariile sunt închise pentru TOAMNA – ACTIVITATE INTERDISCIPLINARĂ

Marți, 19 noiembrie 2013,  a avut loc la Școala Gimnazială „Nicolae Titulescu” Călărași întâlnirea metodică a învățătorilor de la clasa I din Centrul Metodic I Călărași. La această întâlnire au participat 25 de învățători, directorii școlii, iar acțiunea a fost coordonată de d-na prof. înv. primar Chipăilă Florica și d-na prof. înv. primar Coman Nella.

Întâlnirea metodică a avut ca temă de dezbatere „Organizarea interdisciplinară a ofertelor de învățare pentru formarea competențelor cheie la școlarii de clasa I”.

D-na prof. inv. primar Chipăilă Florica a prezentat un exemplu de bună practică –Toamna-cuvânt, culoare, sunet-activitate interdisciplinară . Activitatea desfășurată cu elevii clasei I A de la  Școala Gimnazială „Nicolae Titulescu” a parcurs următoarele etape:

1.MOMENT ORGANIZATORIC:

Pregătirea materialelor necesare;

Asigurarea unui ambient optim pentru elevi;

2. CAPTAREA ATENȚIEI:

Prezentare ppt-TOAMNA;

3. REACTUALIZAREA CUNOȘTINȚELOR

BRAISTORMING-TOAMNA

4.ANUNȚAREA TEMEI NOI

Se anunță tema activității și obiectivele într-un mod accesibil elevilor.

5.DIRIJAREA ÎNVĂȚĂRII

Colectivul de elevi este împărțit în 8 grupe, fiecare grupă purtând o denumire specifică . (TIM)

Se poartă discuții despre  caracteristicile anotimpului toamna.(punct de plecare: braistormingul realizat, ppt-ul Toamna,  imagini)-activitate frontală

TIM-activitate pe grupe

GRUPA I- GRUPA SCRIITORILOR(INTELIGENȚA LINGVISTICĂ)

Recitare poezii despre anotimpul toamna;

Ordonare cuvinte pentru a forma propoziții;

Ex. mere, Ana, are.

Despărțirea unor cuvinte în silabe;

GRUPA II- GRUPA MATEMATICIENILOR(INTELIGENȚA LOGICO-MATEMATICĂ)

Rezolvare de probleme cu suport intuitiv;

GRUPA III- GRUPA NATURALIȘTILOR(INTELIGENȚA NATURALISTĂ)

Activitate de observare spontană și dirijată: “În grădina de legume”;(Părțile componente ale unei plante, Rolul legumelor, Igiena personală);

GRUPA IV- GRUPA ARTIȘTILOR (INTELIGENȚA SPAȚIALĂ-VIZUALĂ)

Colaj Toamna- îmbinarea mai multor tehnici;

GRUPA V- GRUPA MUZICIENILOR(INTELIGENȚA MUZICALĂ)

Interpretarea unor cântece despre anotimpul toamna;

(Desen- secvențe sugerate de textele cântecelor)

GRUPA VI-GRUPA MIMILOR(INTELIGENȚA CORPORAL-KINESTEZICĂ)

Joc de mimă : Fenomene ale naturii

(Desen-fenomenul naturii pe care îl mimează)

GRUPA VII-GRUPA SENTIMENTALILOR(INTELIGENȚA INTRAPERSONALĂ)

Sentimente  trezite în diferite situații: începerea noului an școlar, căderea frunzelor ruginii, covorul  foșnitor al toamnei, ploaia etc.

(Desen- chipul meu –emoția de bază)

GRUPA VIII-GRUPA ACTORILOR (INTELIGENȚA INTERPERSONALĂ)

Joc de rol- “De vorbă cu Zâna Toamnă”

După rezolvarea sarcinilor primite, fiecare grupă își prezintă tema.

6. ASIGURAREA CONEXIUNII INVERSE

Se realizează utilizând metoda “Copacul ideilor”-activitate pe grupe

Copacul ideilor este un organizator grafic în care cuvântul cheie este înscris într-un dreptunghi situat la baza foii, în partea centrală.   

De la acest dreptunghi se ramifică spre partea superioară, asemenea crengilor unui copac, toate cunoștințele evocate.

7. OBȚINEREA PERFORMANȚEI

Se realizează printr-un cvintet:

TOAMNA

 ARĂMIE              RUGINIE

VENIND  ADUCÂND  PLECÂND

ESTE ZÂNA CEA BOGATĂ.

ANOTIMP.

8. INCHEIEREA ACTIVITĂȚII

Se fac aprecieri finale.

Se acordă diplome pentru modul de participare în cadrul activității.

Acțiunea metodică s-a dovedit a fi eficientă, deoarece a dat posibilitatea și libertatea fiecărui membru al cercului să-și valorifice propriile experiențe printr-un schimb real de idei și practici pedagogice în scopul obținerii unor performanțe observabile și măsurabile în activitățile cu elevii.

httpv://youtu.be/vXjkuhxbotI

Comentariile sunt inchise.