Marți, 19 noiembrie 2013, a avut loc la Școala Gimnazială „Nicolae Titulescu” Călărași întâlnirea metodică a învățătorilor de la clasa I din Centrul Metodic I Călărași. La această întâlnire au participat 25 de învățători, directorii școlii, iar acțiunea a fost coordonată de d-na prof. înv. primar Chipăilă Florica și d-na prof. înv. primar Coman Nella.
Întâlnirea metodică a avut ca temă de dezbatere „Organizarea interdisciplinară a ofertelor de învățare pentru formarea competențelor cheie la școlarii de clasa I”.
D-na prof. inv. primar Chipăilă Florica a prezentat un exemplu de bună practică –Toamna-cuvânt, culoare, sunet-activitate interdisciplinară . Activitatea desfășurată cu elevii clasei I A de la Școala Gimnazială „Nicolae Titulescu” a parcurs următoarele etape:
1.MOMENT ORGANIZATORIC:
Pregătirea materialelor necesare;
Asigurarea unui ambient optim pentru elevi;
2. CAPTAREA ATENȚIEI:
Prezentare ppt-TOAMNA;
3. REACTUALIZAREA CUNOȘTINȚELOR
BRAISTORMING-TOAMNA
4.ANUNȚAREA TEMEI NOI
Se anunță tema activității și obiectivele într-un mod accesibil elevilor.
5.DIRIJAREA ÎNVĂȚĂRII
Colectivul de elevi este împărțit în 8 grupe, fiecare grupă purtând o denumire specifică . (TIM)
Se poartă discuții despre caracteristicile anotimpului toamna.(punct de plecare: braistormingul realizat, ppt-ul Toamna, imagini)-activitate frontală
TIM-activitate pe grupe
GRUPA I- GRUPA SCRIITORILOR(INTELIGENȚA LINGVISTICĂ)
Recitare poezii despre anotimpul toamna;
Ordonare cuvinte pentru a forma propoziții;
Ex. mere, Ana, are.
Despărțirea unor cuvinte în silabe;
GRUPA II- GRUPA MATEMATICIENILOR(INTELIGENȚA LOGICO-MATEMATICĂ)
Rezolvare de probleme cu suport intuitiv;
GRUPA III- GRUPA NATURALIȘTILOR(INTELIGENȚA NATURALISTĂ)
Activitate de observare spontană și dirijată: “În grădina de legume”;(Părțile componente ale unei plante, Rolul legumelor, Igiena personală);
GRUPA IV- GRUPA ARTIȘTILOR (INTELIGENȚA SPAȚIALĂ-VIZUALĂ)
Colaj Toamna- îmbinarea mai multor tehnici;
GRUPA V- GRUPA MUZICIENILOR(INTELIGENȚA MUZICALĂ)
Interpretarea unor cântece despre anotimpul toamna;
(Desen- secvențe sugerate de textele cântecelor)
GRUPA VI-GRUPA MIMILOR(INTELIGENȚA CORPORAL-KINESTEZICĂ)
Joc de mimă : Fenomene ale naturii
(Desen-fenomenul naturii pe care îl mimează)
GRUPA VII-GRUPA SENTIMENTALILOR(INTELIGENȚA INTRAPERSONALĂ)
Sentimente trezite în diferite situații: începerea noului an școlar, căderea frunzelor ruginii, covorul foșnitor al toamnei, ploaia etc.
(Desen- chipul meu –emoția de bază)
GRUPA VIII-GRUPA ACTORILOR (INTELIGENȚA INTERPERSONALĂ)
Joc de rol- “De vorbă cu Zâna Toamnă”
După rezolvarea sarcinilor primite, fiecare grupă își prezintă tema.
6. ASIGURAREA CONEXIUNII INVERSE
Se realizează utilizând metoda “Copacul ideilor”-activitate pe grupe
Copacul ideilor este un organizator grafic în care cuvântul cheie este înscris într-un dreptunghi situat la baza foii, în partea centrală.
De la acest dreptunghi se ramifică spre partea superioară, asemenea crengilor unui copac, toate cunoștințele evocate.
7. OBȚINEREA PERFORMANȚEI
Se realizează printr-un cvintet:
TOAMNA
ARĂMIE RUGINIE
VENIND ADUCÂND PLECÂND
ESTE ZÂNA CEA BOGATĂ.
ANOTIMP.
8. INCHEIEREA ACTIVITĂȚII
Se fac aprecieri finale.
Se acordă diplome pentru modul de participare în cadrul activității.
Acțiunea metodică s-a dovedit a fi eficientă, deoarece a dat posibilitatea și libertatea fiecărui membru al cercului să-și valorifice propriile experiențe printr-un schimb real de idei și practici pedagogice în scopul obținerii unor performanțe observabile și măsurabile în activitățile cu elevii.
Comentariile sunt inchise.