Saint-Gobain Glass România, liderul pieței locale de sticlă, a inaugurat noua linie de producție a sticlei laminate din cadrul fabricii de la Călărași. „Această nouă investiție consolidează poziția Saint-Gobain Glass în topul celor mai mari investitori greenfield din România, fiind cea de-a treia componentă majoră a operațiunilor de producție din cadrul fabricii de la Călărași”, a declarat Jerome Lionet, Directorul General al Saint-Gobain Glass România. „Decizia de a începe producția de sticlă laminată este în linie cu strategia de extindere a Saint-Gobain Glass România, platforma de producție de la Călărași fiind concepută ca un centru regional care să deservească nu doar piața locală, ci și piețele din Balcani. În plus, din perspectiva noastră, în ciuda situației economice dificile, există un mare potențial de creștere a pieței din România și a celor din regiune”, a afirmat Jerome Lionet. Acesta a mai subliniat că un alt motiv al acestei extinderi este creșterea treptată a cererii de sticlă cu funcții complexe, atât pe plan local, cât și regional, noua linie fiind unică în zona de Sud-Est a Europei. 2 mil. mp de sticlă laminată, pentru piața din România și export Capacitatea de producție a noii linii va ajunge la circa 2 milioane de metri pătrați anual. Procesul tehnologic care, în termeni simpli, constă în asamblarea a două foi de sticlă prin intermediul unei folii de polivinilbutiral (“PVB”) va fi aplicat sortimentelor de sticlă aflate în mod curent în fabricație la Călărăși, respectiv sticla float clară, sticla pentru izolare termică și sticla cu control solar. “În total, în fabrica din Călărași, sunt produse anual 21 de milioane de metri pătrați de sticlă float. Din aceasta, aproximativ 10 milioane de metri pătrați este supusă unui proces de acoperire metalică în cadrul liniei de sputerizare magnetronică, iar alte 2 milioane de metri pătrați de sticlă (atât float, cât și sputerizată) vor intra pe noua linie de laminare”, a mai spus Jerome Lionet. Noile sortimente de sticlă laminată se vor adresa, în proporție de 80%, pieței rezidențiale – fiind folosite atât pentru ferestre, cât și pentru interioare. Restul, de 20% din producție, va ajunge în proiecte nonrezidențiale – atât comerciale, cât și office. Creștere a cifrei de afaceri în 2013 Jerome Lionet a mai declarat că, în acest an, este urmărită o creștere cu 5% a cifrei de afaceri Saint-Gobain Glass România determinată doar de lansarea producției de sticlă laminată. În același timp, acesta a subliniat că afacerile companiei pe plan local vor avansa cu cel puțin 10% în 2013. Beneficiile sticlei laminate Noile sortimente de sticlă laminată produse în cadrul fabricii de la Călărași vor fi comercializate sub brandul Stadip. Acestea reprezintă o inovație pe piața de sticlă datorită funcțiilor suplimentare pe care le aduc. Astfel, prin tratarea sticlei float sau a celei sputerizate, Saint-Gobain Glass va produce sortimente ce oferă siguranță și protecție ridicată din mai multe puncte de vedere, cea mai importantă fiind cea împotriva accidentelor și a intrărilor prin efracție. “De asemenea, sticla laminată reduce semnificativ, aproape de zero, radiația ultravioletă și oferă protecție sporită la zgomot. În plus, aceasta poate fi folosită într-o multitudine de aplicații decorative”, a încheiat Jerome Lionet. # # # Despre Saint-Gobain Glass Saint-Gobain Glass, companie cu o tradiție de peste 340 de ani în cadrul grupului francez Saint-Gobain, specializat în producția de materiale de construcții, este principalul producător de sticlă din Europa și cel de-al doilea producător la nivel mondial, cu vânzări de peste 1,165 miliarde de euro în 2012. Compania a intrat pe piața din România încă din anul 2005, dar a început producția de sticlă în anul 2007, odată cu finalizarea fabricii de la Călărași. Fabrica din România, unde lucrează aproximativ 540 de oameni, reprezintă unul dintre principalele centre de producție ale grupului din Europa. # # # Despre Saint-Gobain Group Saint-Gobain, lider mondial pe piețele de habitat și construcții, creează, produce și distribuie materiale de construcții oferind soluții inovative pentru provocările actuale în ceea ce privește dezvoltarea, eficiența energetică și protecția mediului. Cu vânzări de 43,2 miliarde de euro în 2012, Saint-Gobain are activități în 64 de țări și aproximativ 193.000 de angajați. La baza strategiei de dezvoltare a grupului se află inovația, ceea ce a făcut ca Saint-Gobain Group să fie inclusă de către Thomson Reuters în topul celor mai inovative 100 de companii din lume; bugetul alocat de companie pentru lucrările de cercetare și dezvoltare în 2012 a fost de 479 milioane de euro. Peste 400 de patente au fost acordate în 2012 și mai mult de un produs din cinci care au fost vândute de sectoarele de producție nu existau în urmă cu cinci ani. Saint-Gobain este lider pe segmentele în care activează, atât la nivel european, cât și la nivel mondial. În România, Saint-Gobain Group include patru companii (Saint-Gobain Construction Products, cu diviziile Isover, PAM, Rigips și Weber, Saint-Gobain Glass Romania, cu diviziile Glass și Abrasives, MTI Impex Brașov și Brodrene Dahl), având aproximativ 1.000 de angajați și 12 linii de producție în șapte zone industriale: Brașov, Brănești, Călărași, Ploiești, Satu-Mare, Turda și Suceava.
Comentariile sunt inchise.