Din data de 3 decembrie 2012, in urma Hotararii de Guvern nr. 1.154 din 27 noiembrie 2012, a inceput derularea, la nivel national, a “Programului de incurajare a consumului de fructe in scoli”, si implicit, la nivelul judetului Calarasi. Pentru anul scolar 2012 – 2013 se vor acorda gratuit mere pentru o perioada de maximum 89 de zile de scolarizare.
Pe langa distributia de mere, pentru anul scolar in curs, este obligatorie si implementarea unor masuri adiacente pentru constientizarea de catre copii a importantei consumului de fructe. Conform prevederilor art.2 (1) al H.G. mai sus mentionate, masurile adiacente distributiei de mere in anul scolar 2012 – 2013 sunt urmatoarele:
a) Organizarea de vizite la ferme pomicole ori legumicole, la statiuni de cercetare pomicola sau legumicola, la zilele recoltei, expozitii, targuri ori alte evenimente si/sau activitati similare;
b) Organizarea de concursuri tematice cu premii ca modalitati practice educative care sa contribuie la dezvoltarea competentelor elevilor si prin activitati de gradinarit.
Sumele alocate pentru implementarea acestor masuri adiacente vor fi in cuantum de 10% din fondurile alocate pentru acordarea gratuita a merelor, conform art.1, (2), si vor fi repartizate pe cele doua semestre scolare, urmand a fi rambursate Consiliului Judetean Calarasi dupa depunerea cererii de plata, conform Ghidului Solicitantului pentru implementarea masurilor adiacente distributiei de mere.
În perioada 11 – 20 martie 2013, s-a desfășurat a doua etapă a concursului derulat prin “Programul de incurajare a consumului de fructe in scoli”, concurs intitulat “Grădina noastră – oglinda școlii”. La acest concurs au participat un număr de 30 de școli din județul Călărași care au elaborat proiecte cu privire la tema impusă.
In urma desemnarii de catre o comisie formata din 2 reprezentanti ai Consiliului Judetean Calarasi si cate un reprezentant al Inspectoratului Scolar Judetean Calarasi, al Directiei de Sanatate Publica Calarasi si al Directiei pentru Agricultura a judetului Calarasi, au fost desemnate cele 25 de scoli castigatoare ale celei de-a doua etape a concursului, festivitatea de premiere avand loc, joi, 21 martie a.c., la sediul Consiliului Judetean Calarasi. Reprezentantii scolilor desemnate castigatoare si-au ridicat premiile constand in seturi de obiecte de bricolaj, necesare pentru intretinerea spatiului verde aferent fiecarei institutii scolare și un număr de 10 puieți de pomi fructiferi (7 meri, 1 prun, 1 cais si 1 cires) pentru fiecare unitate școlară.
Pe langa aceste premii, au fost acordate si diplome tuturor scolilor participante la concurs.
Comentariile sunt inchise.