Muzeul Dunării de Jos – Salonul Anual de Acuarelă

Media 10:13 am - 25 septembrie, 2019 Comentariile sunt închise pentru Muzeul Dunării de Jos – Salonul Anual de Acuarelă

Stabilit a face parte din evenimentele culturale importante în domeniul artelor plastice la nivelul Municipiului Călărași, Salonul Anual de Acuarelă – aflat la cea de-a III-a ediție a fost organizat în acest an la Muzeul Dunării de Jos iar vernisarea avut loc în ziua de 24 august.

Inițiat de criticul de artă Ana Amelia Dincă și susținut de artiștii plastici locali, Salonul Anual de Acuarelă a atras de fiecare dată o prezență numeroasă a iubitorilor de frumos, demonstrându-se încă odată că acuarela poate realiza aceleași emoții estetice ca și lucrările create în alte tehnici ale genului.

Pe simeze sunt expuse lucrările așa 16 artiști plastici, dintre care 15 călărășeni, ei prezentând 30 de lucrări executate în culori de apă cu tematici diferite cum ar fi: peisaje, portrete, studii, flori etc., majoritatea executate în manieră tradiționalistă și mai puțin modernistă.

Suita de lucrări este rezultatul unei atente, profunde și sensibile percepții a frumuseților naturii și a celor umane pe care expozanții au reușit să le transpună pe suport, adăugându-le acel farmec al coloritului și echilibrului, a contrastelor estompate și plăcute privirii.

Exponatele, multe de înaltă ținută artistică, fac ca vizitatorul să se simtă într-o lume aparte, o lume a frumuseții și liniștii în care ”amprentele” specifice acuarelei uimesc prin delicatețea lor.

Cele două ”Peisaje citadine” și ”Copacul” realizate de Dorin Manea impresionează prin naturalețe, proporționalitate și finețea desenului și a culorilor, prin redarea direct a imaginii fără ca aceasta să fie prelucrată.

”Stâncile melancoliei” a lui Silviu Ioan Soare dar și ”Iarna” lui Noni Ștefănescu sunt două lucrări deosebite care emană liniște și echilibru, sunt lucrări delicate și extrem de expresive. ”Studiu” lui Victor Grigore, doar și ”Privire”, fac parte din tematicile sale preferate: portretul și studiul corpului uman. Ele scot în relief acuratețea desenului și culorile atent alese care redau în amănunt prin jocuri de linii, de lumini și umbre cele mai mici detalii ale modelelor alese.

Cârstina de la Studina este autorul lucrării ”Cer și pământ” realizată cu multă finețe este un tablou sobru și meditativ. ”Castelul Reginei Maria – Balcic” este o lucrare cu multe elemente arhitecturale toate într-o proiecție proprie gândirii autoarei: Maria Bogatu Mănceanu. Jimmy Stănescu demonstrează încă odată calitățile sale de bun desenator și colorist în cele trei lucrări prezentate: ”Africa”- un tablou simbolic reprezentând un portret, peisajul ”Curtea dintre vii”, impecabila reprezentare a ”Catedralei Sf. Sofia”. Talentată și iubitoare de frumos Petronela Milea este prezentă cu lucrarea ”Floarea-soarelui” dar și cu două expresive portrete-caricatură, confirmând astfel premiul obținut la ultima ediție a Festivalului Internațional de Caricatură: diploma de excelență.

Cornel Ursu-Dobrogea și Rodica Iacob ne surprind cu câteva reprezentări aparte ”Sonia” și  ”Jucăriile Soniei” respectiv ”Mirare”, lucruri executate în culori vii și pastelate care au menirea să scoată în evidență lumea copilăriei și puritatea privirii acestora. Surprind foarte plăcut lucrurile lui Adrian Grigoriu ”Insingurare” dar in mod deosebit ”Copilărie în amurg” ultima o superbă imagine de tandrețe și puritate, având în fundal un cadru natural deosebit de frumos. Gabriela Apostol ne oferă privirii două imagini florale foarte bine conturate și cu o cromatică deosebită pe fundaluri fin contrastate iar Carmen Pavel ne prezintă de această dată trei lucrări ce au caracter abstract ”Zebră”, ”Fata cu ochi albaștri” și ”Natură statică” în care aplică viziunea sa modernistă de trasare și marcare a contururilor frumos colorate peste care aplică linii discrete și neregulate reușind astfel să creeze o imagine destul de meditativă solicitând gândirea privitorului. Pe simeze au mai expus lucrări interesante și Mirella Popa (Micul print), Hebesny Yasmin (Vis marin) și Temistius T. un triptic reprezentând o reverie realizat pe sticlă, în culori puternice și foiță de aur.

Ediția din acest an, a fost o reușită fapt remarcat și de cei care au luat cuvântul la deschidere cât și de criticul de artă Ana Amelia Dincă.

Constantin MITULESCU

Comentariile sunt inchise.