FORMULARUL 600 – DECLARATIE PRIVIND VENITUL ASIGURAT LA SISTEMUL PUBLIC DE PENSII

Media 9:40 pm - 17 ianuarie, 2013 Comentariile sunt închise pentru FORMULARUL 600 – DECLARATIE PRIVIND VENITUL ASIGURAT LA SISTEMUL PUBLIC DE PENSII

Directia Generala a Finantelor Publice Calarasi, reaminteste contribuabililor care au calitatea de contribuabili la sistemul public de pensii, ca, pana la 31 ianuarie 2013 trebuie depus la organul fiscal teritorial, formularul 600 «Declaratie privind venitul asigurat la sistemul public de pensii» de catre urmatoarele categorii de contribuabili prevazute la art. 296^21 alin. (1) lit. a) – e) din Codul fiscal :

a) întreprinzătorii titulari ai unei întreprinderi individuale;
b) membrii întreprinderii familiale;
c) persoanele fizice autorizate să desfășoare activități economice;
d) persoanele care realizează venituri din profesii libere;
e) persoanele care realizează venituri din drepturi de proprietate intelectuală, la care impozitul pe venit se determină in sistem real pe baza datelor din evidența contabilă.

Nu au obligatia depunerii acestei declaratii contribuabilii care, desi se incadreaza in categoriile enumerate anterior, sunt asigurate ale sistemului public de pensii, conform  Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice,  precum și cele care beneficiază de una din categoriile de pensii acordate în sistemul public de pensii.

Formularul se poate descarca de pe website-ul ANAF/Asistenta contribuabili/Formulare si programe utile. Declarația se completează în două exemplare, originalul se depune la organul fiscal competent, in a carui raza teritoriala se afla adresa unde contribuabilul isi are domiciliul, iar copia se păstrează de către contribuabil sau de către împuternicitul acestuia.

Declarația se poate depune prin mijloace electronice de transmitere la distanță ca metodă alternativă de depunere a declarațiilor, în conformitate cu prevederile legale. În acest caz, data depunerii declarației este data înregistrării acesteia pe portal, astfel cum rezultă din mesajul electronic transmis de sistemul de tranzacționare a informațiilor, cu condiția validării conținutului declarațiilor.

Declarația se completează de către contribuabili sau de către împuterniciții acestora, inscriind corect, complet și cu bună-credință informațiile prevăzute de formular. Rubrica « Venit baza de calcul » se completeaza cu venitul declarat,  care nu trebuie sa fie mai mic decat  35% din câștigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat, și nu trebuie sa depaseasca echivalentul a de 5 ori acest câștig.
COMPARTIMENTUL  DE  PRESA

Comentariile sunt inchise.