EVALUAREA ACTIVITĂȚILOR DESFĂȘURATE ÎN ANUL 2012 DE INSPECTORATUL PENTRU SITUAȚII DE URGENȚĂ „BARBU ȘTIRBEI” AL JUDEȚULUI CĂLĂRAȘI

Media 8:28 pm - 14 ianuarie, 2013 Comentariile sunt închise pentru EVALUAREA ACTIVITĂȚILOR DESFĂȘURATE ÎN ANUL 2012 DE INSPECTORATUL PENTRU SITUAȚII DE URGENȚĂ „BARBU ȘTIRBEI” AL JUDEȚULUI CĂLĂRAȘI

Inspectoratul pentru Situații de Urgență, este componentă integratoare a Sistemului Județean de Management al Situațiilor de Urgență și are ca misiune asigurarea și coordonarea unitară și permanentă a activităților de prevenire și gestionare a situațiilor de urgență pe teritoriul județului Călărași.

În activitatea de planificare, organizare și desfășurare a activităților pentru anul analizat s-au avut în vedere situația operativă și experiența acumulată din anii precedenți, concluziile reieșite din analizele de final de an precum și principalele direcții de acțiune și măsuri stabilite pentru structurile M.A.I. prin Programul de guvernare 2009-2012.
 
I. ACTIVITATEA  INSPECȚIEI  DE PREVENIRE                     
În anul 2012 cadrele Inspecției de Prevenire au executat un număr de  949 controale, comparativ cu anul 2011, când au fost executate   880 controale de prevenire.

Au mai fost executate verificări la  234 secții de votare cu ocazia alegerilor locale, alegerilor parlamentare și a referendumului privind demiterea președintelui României, cuprinzându-se în control toate secțiile de votare, precum și  verificări la baraje / amenajări hidrotehnice.

Au fost înregistrate 7 petiții în domeniul apărării împotriva incendiilor, soluționate, în termenele prevăzute de lege.

Inspecția de Prevenire are repartizate un număr de 25 evidențe nominale și statistice, Au fost desfășurate două activități de asistență tehnică de specialitate la o instituție  și un operator economic.

Cu ocazia campaniei de recoltare a cerealelor păioase și ca urmare a ordinelor eșaloanelor superioare, privind punerea în aplicare a „Protocolului de colaborare privind acțiunile de monitorizare a modului de respectare de către fermieri a bunelor condiții agricole și de mediu referitoare la arderea miriștilor și a resturilor vegetale pe terenul arabil și la arderea pajiștilor permanente”, cadrele Inspecției de Prevenire au executat un număr de 244 controale la societățile agricole, constatând 578 nereguli, din care 28 au fost soluționate pe timpul controalelor, iar 550 au fost sancționate cu 429 avertismente și 121 amenzi, în cuantum de 263.650 lei. Totodată, ca urmare a executării de activități de prevenire în teren, au fost aplicate pentru 4 incendii de vegetație, 15 incendii de miriște și 2 incendii la utilajele agricole, care s-au extins la vegetația uscată, 21 sancțiuni contravenționale cu amendă în cuantum de 41.000 lei.

Cu ocazia activităților de prevenire desfășurate, au fost constatate 2.860 deficiențe, din care 172 au fost soluționate pe timpul controalelor, iar 2.688 au fost sancționate contravențional cu 2.235 avertismente și 453 amenzi, în cuantum de 1.036.050 lei

Din totalul celor 405 procese-verbale de constatare și sancționare a contravențiilor utilizate pentru aplicarea  celor 453 amenzi contravenționale, 261 au fost achitate în 48 de ore, iar 134 au fost înaintate Compartimentului Juridic în vederea executării silite cu un cuantum total de 315.000 lei.

Din totalul de 624 situații de urgență produse, la care puteau interveni serviciile voluntare pentru situații de urgență, înregistrate în perioada 01.01. – 31.12.2012, la nivelul I.S.U.J. Călărași, serviciile voluntare pentru situații de urgență au intervenit în cooperare sau independent la un număr de 251 (40,22 %). Plecând de la obiectivul principal – operaționalizarea serviciilor voluntare, implicit a creșterii numărului de intervenții la care acestea participă,  s-a reușit în acest an creșterea numărului participărilor la intervenții a serviciilor voluntare, de la 22,65 % în anul 2011 la 40,22 % în 2012.

La nivelul județului sunt angajați 19 sefi serviciu voluntar pentru situații de urgență, din totalul de 54, reprezentând un procent de 35,2 %. Există motivații din partea primarilor că nu pot angaja personal în condițiile actuale, neexistând posturi prevăzute în organigramă.

În anul 2012 cadrele inspecției de prevenire au executat un număr de 1012 activități de informare preventivă pe diferite teme, la care au participat 38896 persoane și 166 exerciții de evacuare la unitățile de învățământ la care au participat 19691 elevi/preșcolari și cadre didactice/ personal auxiliar.

Cu ocazia desfășurării activităților de informare preventivă, s-a constatat faptul că persoanele din conducerea operatorilor economici/instițuțiilor la care s-au desfășurat activitățile sus menționate au fost receptive, acordându-ne sprijin pentru multiplicarea materialelor întocmite în vederea distribuirii către salariați și populație.

Anul acesta, prin documentele de control s-a constatat că un număr de 25 de unități administrativ-teritoriale nu au actualizat planul de analiză și acoperire a riscurilor.  
 
Având în vedere că în acest an s-a încheiat activitatea de pregătire în domeniul situațiilor de urgență a reprezentanților instituțiilor prefectului și a personalului cu funcții de conducere din administrația publică locală, organizate de Centrul Zonal de Pregătire Craiova, s-au centralizat datele privind planificarea și participarea la cursuri a personalului, în urma centralizării reieșind un procent de participare de 54,3 % (planificați 151, prezenți 82).

Privind activitățile cuprinse în Planul anual de Pregătire, acestea s-au planificat și executat în totalitate, astfel: 8 convocări de pregătire anuale și trimestriale; 6 instructaje de pregătire anuale și trimestriale; 1 program de pregătire.

Procentul de participare al personalului cu atribuții în domeniul situațiilor de urgență de la nivelul localităților la activitățile de pregătire este de 78,57 %, în scădere cu 5,62 % față de anul 2011 când s-a înregistrat un procent de participare de 84,19 %.

De asemenea, în anul 2012 s-au executat, conform planului anual de pregătire 16 exerciții de alarmare publică, la 2 orașe și 14 comune, cu 2 mai puțin decât anul anterior când s-au executat 19. Calificativele obținute au fost: 4 Foarte Bine., 9 Bine și 3 Corespunzător (comunele Belciugatele, Lupșanu, Sărulești).

În încercarea de a reduce numărul de incendii, s-au executat mai multe activități de informare preventivă decât anul anterior, a crescut numărul de controale executate în acest an, au fost sancționați utilizatorii de terenuri care au fost incendiate în acest an și s-a emis și un ordin al prefectului, la propunerea Inspecției de Prevenire, cu privire la măsurile ce trebuie luate de consiliile locale pentru reducerea numărului de incendii, în special la depozitele de gunoi, unde anul acesta s-a înregistrat un număr mare de incendii.

Activitățile de control și informare preventivă executate de membrii serviciului voluntar sunt insuficiente, raportat la numărul de gospodării și persoane de la nivelul localităților.

Pe segmentul avizării-autorizării în domeniul situațiilor de urgență în anul 2012 au fost înregistrate un număr de 534 cereri comparativ cu 672 înregistrate în 2011.

Conform Planului de pregătire în domeniul situațiilor de urgență, în anul 2012 s-au desfășurat următoarele etape a concursurilor serviciilor voluntare și private pentru situații de urgență:
concursurile profesionale ale serviciilor voluntare și private pentru situații de urgență – etapa județeană – la care au participat 4 S.V.S.U. și 3 S.P.S.U., desfășurate în data de 16.06.2012 cu următoarele rezultate:
Locul I : S.V.S.U. Lehliu-Gară;                         Locul I S.P.S.U. S.C. Saint Gobain Glass S.R.L.
Locul II : S.V.S.U. Mânăstirea ;                       Locul II S.P.S.U. S.C. Comceh S.A.
Locul III : S.V.S.U. Grădiștea;                          Locul III S.P.S.U. S.C. Sepas S.R.L.
– concursurile profesionale ale serviciilor voluntare și private pentru situații de urgență – etapa interjudețeană – la care au participat 6 S.V.S.U. și 7 S.P.S.U., desfășurate în perioada 10.07.-12.07.2012 cu următoarele rezultate:
Locul I : S.V.S.U. Topolog, Tulcea;                Locul I S.P.S.U. Arcelor Mittal Galați
Locul II : S.V.S.U. Lehliu Gară Călărași ;        Locul II S.P.S.U. S.C. Saint Gobain Glass S.R.L.
Locul III : S.V.S.U. Reviga, Ialomița;               Locul III S.P.S.U. S.C. STX OSV Brăila

Desfășurarea concursurilor atât ale cercurilor tehnico-aplicative de elevi “prietenii pompierilor” și “cu viața mea apăr viața”, cât și ale serviciilor voluntare și private pentru situații de urgență s-a realizat cu sprijinul financiar acordat de Consiliul Județean Călărași.
 
II.  ACTIVITATEA CENTRULUI OPERAȚIONAL
Centrul Operațional Județean din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Barbu Știrbei” al județului Călărași îndeplinește permanent funcțiile de monitorizare, evaluare, înștiințare, avertizare, prealarmare, alertare și coordonare tehnică în situații de urgență și asigură Secretariatul Tehnic Permanent al Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Călărași.
 
Analiza statistică a situațiilor de urgență produse în anul 2012
În acest an, situația operativă la nivelul județului Călărași a fost deosebit de intensă și diversificată, ceea ce a făcut ca personalul inspectoratului să fie solicitat la un număr de 4982 situații de urgență reprezentând o medie de 13,6 intervenții pe zi, mai mult cu aproximativ 54,9% decât în anul 2011 când inspectoratul a intervenit la un număr de 3215 situații de urgență.
Repartiția acestor intervenții pe categorii este următoarea:
► 306 pentru stingerea incendiilor (266 in 2011) +15%;
► 257 incendii de vegetație (284 in 2011) – 10,5%;
► 3953 intervenții S.M.U.R.D. (2366 in 2011) +67%;
►56 inundații (19 in  2011) +66%;
►176 acțiuni pentru protecția comunităților (asanări de muniție, salvări animale, salvări persoane, asigurări la evenimente publice de amploare, spălare de drum public), (70 in 2011) +60%;
► 191 intervenții la care nu s-a acționat (deplasare fără intervenție, întors din drum, alarmă falsă),
(178 in 2011) + 7%;
► 43 alte intervenții ( 32 in 2011) + 25%.
Distanța totală parcursă la intervenții în anul 2012 este de 101244 km, cu o medie de 20,3 km pe intervenție.
Timpul de răspuns (de deplasare) a fost în anul 2012 de 9 minute și 48 secunde, timpul de intervenție fiind de 33 minute și 48 secunde.
Din cele 4982 situații de urgență, 1561 au avut loc în mediul urban reprezentând 31,3% și 3421 în mediul rural, adică 68,7%.
 
INCENDII ȘI INCENDII DE VEGETAȚIE
În ceea ce privește intervențiile la incendii și incendii de vegetație, I.S.U. “Barbu Știrbei” al județului Călărași a fost solicitat în cursul anului 2012, să intervină pentru localizarea și limitarea a 563 intervenții din totalul de 4982 al acestei perioade ceea ce reprezintă 11,3% din totalul intervențiilor. La 165 din aceste intervenții subunitățile inspectoratului au colaborat cu Serviciile Voluntare pentru Situații de Urgență. Pentru toate cele 563 intervenții au fost stabilite cauzele și împrejurările probabile de producere, cele mai întâlnite fiind folosirea intenționată a sursei de aprindere -259 intervenții;
Distanța totală parcursă la incendii și incendii de vegetație în anul 2012 a fost de 12924 km, cu o medie de 22,9 km/intervenție.
Timpul mediu de răspuns la incendii și incendii de vegetație în anul 2012, este de 13 minute și 6 secunde, cu ~13% mai mic față de timpul de 15 minute și 2 de secunde cel din 2011.
Timpul mediu de intervenție la incendii la nivelul inspectoratului în anul 2012, este de 53 minute și 44 de secunde, mai mare cu ~2.7% față de 52 minute și 26 de secunde reprezentând media din anul 2011.
Valoarea estimativă a bunurilor salvate în cazul celor 563 intervenții la incendii și incendii de vegetație a fost de 32.040.400 lei, adică o medie de 56.910 lei pe intervenție, față de media de 181.759 lei pe intervenție din aceeași perioadă a lui 2011, care a însumat 99.967.500 lei la un număr de 550 intervenții.
În ceea ce privește pagubele produse la cele 306 intervenții la incendii au fost în valoare totală de 14.561.200 lei, adică o medie de 47.586 lei pe intervenție, față de totalul de 8.657.100 lei la un număr de 266 incendii, înregistrată în aceeași perioadă a anului 2011, cu o medie de 32.546 lei.
În anul 2012 datorită intervenției prompte la incendii s-a reușit salvarea a 14 persoane (11 adulți, 3 copii), dar am înregistrat și 5 persoane adulte decedate și 3 persoane adulte rănite, iar în anul 2011 au fost salvate 6 persoane (5 adulți și 1 copil) și am înregistrat 7 persoane decedate (4 adulți, 3 copii) și 4 persoane adulte rănite.
INUNDAȚII
În anul 2012, din cauza ploilor cu caracter de aversă, I.S.U. “Barbu Știrbei” al județului Călărași a fost solicitat să intervină la un număr de 56 inundații, reprezentând ~ 1,2% din totalul intervențiilor.
La aceste inundații, prin intervenția promptă a echipajelor din inspectorat s-a reușit salvarea de bunuri materiale în valoare totală de aproximativ 2.530.000 lei, apa fiind evacuată din 149 gospodării cetățenești.
INTERVENȚII FENOMENE METEOROLOGICE PERICULOASE
În anul 2012 manifestările fenomenelor meteorologice periculoase (ninsori abundente, viscol, ger și polei) a făcut ca începutul și sfârșitul de an să fie solicitant pentru forțele de intervenție ale inspectoratului, acestea acționând pe patru direcții de acțiune:
1.        DESZĂPEZIREA PERSOANELOR BLOCATE ÎN AUTOTURISME/LOCUINȚE PERSONALE
2.        ASISTENȚĂ MEDICALĂ DE URGENȚĂ
3.        DISTRIBUIRE DE AJUTOARE CĂTRE POPULAȚIA AFECTATĂ:
4.        ACTIVITĂȚI DE DESZĂPEZIRE A
5.         GOSPODĂRIILOR CETĂȚENEȘTI:
INTERVENȚII S.M.U.R.D.
Odată cu operaționalizarea în acest an a încă două stații SMURD, la Detașamentul Oltenița în data de 01.03.2012 și Garda de intervenție Borcea în data de 05.04.2012, a crescut și numărul intervențiilor de acordare a asistenței medicale de urgență, cele 5 echipaje fiind solicitate la un număr de 3953 intervenții, reprezentând 79,3% din total, la 232 intervenții echipajele SMURD intervenind în cooperare cu ambulanțele SAJ Călărași.
Distanța totală parcursă de ambulanțele inspectoratului a fost de 80930 km, cu o medie de 20,5 km.
Timpul mediu de răspuns a fost de 8 minute și 20 secunde, (2011 : 8 minute și 12  secunde). Timpul mediu de intervenție a fost de 25 minute și 11 secunde, ( 2011 : 23 minute și 29 de secunde).
Au fost asistate un număr de 3995 persoane, 3635 fiind adulți și 360 copii. Dintre acestea 119 persoane au fost declarate decedate de către medicul de pe ambulanță.
În anul 2012 au fost primite 134 avertizări meteorologice, astfel:
a)                               11 atenționări meteorologice „cod portocaliu”;
b)                              123 avertizări meteorologice „cod galben”.

Activitatea compartimentelor din cadrul Centrului Operational:
II.1 Compartimentul ,,Analiză Evaluare și Coordonare Intervenție”
În anul 2012 activitatea compartimentului s-a desfășurat având ca scop îmbunătățirea concepției specifice de răspuns pe diferite tipuri de risc, scop in care au fost desfășurate următoarele activități:
A întocmit un număr de 17 analize statistice periodice ale situațiilor de urgență produse pe teritoriul județului Călărași;  
A întocmit patru Planuri de organizare și desfășurare ale exercițiilor tactice de cooperare, EXCON – fără  forțe și mijloace în teren, la nivelul zonei de competență a inspectoratului pentru testarea gradului de pregătire pentru intervenție a instituțiilor cu atribuții in managementul situațiilor de urgenta;  
Au fost verificate 29 Planuri de intervenție trimise spre avizare de operatorii economici și instituțiile care au obligativitatea întocmirii acestora, fiind avizate un număr de 7 planuri de intervenție; 
 Au fost verificate 33 Planuri operative de intervenție;  
 Au fost verificate 63 Planuri de organizare și desfășurare ale exercițiilor tactice EXCON – fără forțe și mijloace în teren;
Au participat in patru comisii de cercetare și stabilire a unor cauze probabile de incendiu pentru care s-au întocmit rapoarte de cercetare tehnico-științifică; 
Au fost întocmite rapoarte de informare către IGSU și Instituția Prefectului județului Călărași;
Au fost întocmite si / sau actualizate 14 proceduri de lucru si/sau de intervenție pe linia compartimentului
II.2 Compartimentul „Secretariat Tehnic Permanent”
Activitatea Secretariatului Tehnic Permanent este strâns legata de cea a Comitetului Județean pentru Situații de Urgența Călărași, activitate prezentata anterior, din care menționam :
Actualizarea periodica a datelor de contact ale membrilor CJSU Călărași și membrilor CLSU în agenda aplicației SNMSU (Sistemul Național de Management Situații de Urgență) și în aplicația SMS-STS;
Convocarea membrilor Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Călărași la 2 ședințe ordinare și 22 ședințe extraordinare;
Întocmirea documentelor necesare pentru ordinea de zi a ședințelor comitetului județean: prezentarea planului județean de resurse pentru gestionarea situațiilor de urgență, prezentarea planului județean de analiză și acoperire a riscurilor, situația centralizatoare a tuturor intervențiilor ca urmare a manifestării fenomenelor meteorologice periculoase, situația centralizatoare a intervențiilor la incendii de vegetație uscată și miriște, prezentarea planului de activități al comitetului județean pe anul 2013;
 
II.3 Compartimentul ,,Monitorizare Situații de Urgență și Dispecerat”
Activitatea compartimentului a constat în special în monitorizarea și coordonarea celor 4788 situații de urgență, informarea comenzii inspectoratului, a administrației publice locale și eșalonului superior, despre situațiile de urgență produse, punerea in aplicare a procedurilor si planurilor de intervenție precum și întocmirea și transmiterea de raportări/situații conform ordinelor primite.
De asemenea din data de 01 octombrie 2012 a devenit operațional Dispeceratul Integrat ca parte din procesul de modernizare și eficientizare a modului de cooperare între cele două instituții cu atribuții în acordarea asistenței medicale de urgență, ISU Călărași și SAJ Călărași. Cu toate că la început această coabitare a fost privită cu o anumită reticență, în cele două luni de existență, structura nou constituită își dovedește utilitatea prin o mai bună coordonare a echipajelor de intervenție, lucru de real folos, mai ales pe perioada manifestării fenomenelor meteorologice periculoase când numărul persoanelor care solicită ajutor medical crește foarte mult.
 
III. compartimentul ORGANIZARE ȘI COMPLETARE RESURSE ÎN SITUAȚII EXCEPȚIONALE
Activitatea compartimentului Organizare și Completare Resurse în Situații Excepționale în anul 2012, putem aprecia că s-a desfășurat în condiții bune.

IV. COMPARTIMENTUL COMUNICATII ȘI INFORMATICA
Activitatea compartimentului Comunicații și Informatică pe anul 2012, s-a desfășurat în conformitate cu prevederile legilor, instrucțiunilor și a celorlalte ordine și dispozițiuni în vigoare, menținându-se în stare de operativitate mijloacele de comunicații și informatică existente,
În anul 2012, pentru sectorul comunicații și tehnologia informației s-a cheltuit cu 65% mai mult decat in anul 2011, datorită finalizarii proiectelor aflate in derulare si totodata atingandu-se în mare parte obiectivele propuse pentru anul 2012 astfel:
–                               finalizarea implementarii cerintelor tehnice din cadrul proietului de Management Informational pentru Situatii de Urgenta (SMISU);
–                               Realizarea unei rețele LAN (server + client) la nivelul a 31 statii de lucru în cadrul Inspectoratului;
–                               Asigurarea de consumabile necesare indeplinirii atributiilor de serviciu ale cadrelor ISU Calarasi (cartuse imprimanta)
–                               Asigurarea comunicatiilor fir, radio si telefonia mobila – (abonamente telefonie);
 
VI. ACTIVITATEA SERVICIULUI LOGISTIC
În anul 2012 Serviciul Logistic și-a desfășurat activitatea în conformitate cu prevederile legale, ordinelor M.A.I. și regulamentelor militare în vigoare.
 
COMPARTIMENT TEHNIC
 Sector auto și p.s.i:
În ceea ce privește asigurarea tehnică de autovehicule a unității, în anul 2012 s-a avut în vedere realizarea tuturor activităților planificate și luarea tuturor măsurilor necesare pentru menținerea autovehiculelor unității în stare de operativitate, pentru îndeplinirea misiunilor specifice.
Principalii indicatori prin prisma cărora am desfășurat activitățile specifice în cadrul compartimentului tehnic au fost :
1. managementul asigurării tehnice de autovehicule care a avut ca principale obiective organizarea, coordonarea și controlul activităților specifice desfășurate de personalul tehnic, cât și de personalul destinat exploatării autovehiculelor, precum și realizarea unei colaborări eficiente cu celelalte compartimente ale unității.;
2. pregătirea de specialitate a personalului tehnic s-a ridicat și în anul 2012 la un nivel corespunzător cerințelor.
3.  înzestrarea cu mijloace tehnice. La fel ca și în anul 2011, și în acest an una din preocupările principale ale serviciului logistic a fost completarea înzestrării cu tehnică de intervenție. Astfel situația privind înzestrarea în anul 2012 se prezintă astfel:
– a fost preluat prin transfer fără plată un autoturism Opel Astra de la ITPF Iași, STPF Vaslui. Autoturismul nu se afla în stare de funcționare la momentul preluării.
– în urma implementării proiectului finanțat prin Programul Operațional Regional 2007-2013, au fost primite prin contract de comodat 2 ambulanțe tip B2 pe șasiu VW Transporter.
– ca urmare a implementării unui proiect finanțat din fonduri europene de către Inspectoratul General pentru Situații de Urgență, unității noastre i-a fost repartizată o autospecială de lucru cu apă și spumă de capacitate medie pe șasiu Volvo.
– în baza programului de înzestrare al IGSU pe anul 2012, ne-a fost alocată suma de 47.450 lei pentru achiziționarea unui autovehicul special M1. Astfel, în limita acestui buget s-a achiziționat un autoturism Dacia Logan.
– a fost preluat prin transfer fără plată de la USISU Ciolpani un vehicul special de intervenție UTV tip Argo 8×8 și o remorcă de transport pentru acesta.
Autovehiculele din dotarea unității sunt alocate în proporție de 75% pentru executarea de activități operative. Pentru activități logistice și de suport, sunt alocate autovehicule în proporție de 25%.
4. exploatarea și întreținerea autovehiculelor. În vederea optimizării exploatării și implicit a alocării eficiente de resurse pentru mentenanța parcului auto, s-a realizat o fundamentare a programului de asigurare tehnico-materială, iar printr-o bună planificare, sectorul tehnic nu a avut de suferit, fiind asigurate toate resursele necesare executării activităților curente de întreținere, putând considera ca anul 2012 a fost cel mai bun din ultimii 3 ani în privința alocării de fonduri.
În anul 2012, autovehiculele din parcul auto al unității au efectuat un rulaj total de 249.641km și 987,21ore funcționare în sarcină.
Cele mai mari ponderi privind rulajul au avut autospecialele care deservesc serviciile SMURD(123.761 km), autospecialele pentru control tehnic de prevenire a incendiilor (48.386 km), autospecialele de stins incendii cu apă și spumă (27.977 km), alte autovehicule (49.517 km).
În scopul menținerii autovehiculelor într-o stare tehnică și de întreținere bună și a prevenirii defecțiunilor în cursul exploatării, au fost executate un număr de 88 de revizii tehnice.
5. repararea autovehiculelor defecte sau avariate. În anul 2012 unitatea noastră a executat lucrări de reparații curente la tehnica din dotare atât prin mijloace proprii, cât și în ateliere specializate și BRTI Dragalina. În prezent în parcul auto al unității toate autovehiculele corespund din punct de vedere tehnic și estetic prevederilor normativelor tehnice în vigoare.
În momentul de față, vechimea medie a parcului auto al unității este de 15,9 ani.
În ceea ce privește consumul de substanțe de stingere, în trimestrul II unitatea noastră a participat la misiuni care au necesitat consum unei cantități de aproximativ 400 litri de spumogen lichid.
Supravegherea și verificarea tehnică a instalațiilor sub presiune
În primul trimestru s-a obținut autorizarea unității pentru supraveghere tehnică la umplere butelii pentru gaze comprimate.
 
Compartimentul Administrativ
Sector administrarea patrimoniului imobiliar
În acest an, la articolul bugetar 20.02 a fost alocată și cheltuită suma de 40.789 lei, față de 27.404 lei în anul 2011, reprezentând 148% din fondurile deschise anul trecut. Au fost executate toate reparațiile necesare la clădirile unității. Pentru reducerea cheltuielilor legate de consumul de utilități s-a stabilit ca fiecare subunitate să țină o evidență zilnică a consumurilor, iar lunar aceasta să fie raportată la Compartimentul administrativ, pentru a fi analizată.
Compartimentul Achiziții Publice
Activitatea de achiziții publice s – a  desfășurat cu  respectarea strictă a actelor normative în vigoare (O.G.34/2006, H.G.R.925/2006, Legea 337/2006, cu completările și actualizările ulterioare) și a  „Programului anual de achiziții ” pe anul 2012.
În anul 2012, unitatea a atribuit toate contractele de achiziții publice prin cumpărare directă, valorile acestora fiind sub 15.000 Euro fara TVA/cod CPV.
In anul 2012 procentul de efectuarea a achizițiilor publice prin intermediul SEAP a fost de 86%.
Totodată unitatea a încheiat contracte subsecvente în baza unor acorduri-cadru, după cum urmează:
–          Servicii telefonie mobilă cu Orange România;
–          Servicii telefonie fixa cu Romtelecom ;
–          Furnizare semnătură digitală cu CertSign ;
–          Pentru furnizare de carburanți, în anul 2012 s-au încheiat 4 contracte subsecvente ;
In anul 2012 Consiliul Județean Călărași a sprijinit unitatea cu bunuri materiale în valoare de 27481:
–          furnituri de birou = 7.004 lei
–          materiale curățenie = 3.153 lei
      –    materiale construcții = 17.324 lei
VII. COMPARTIMENTUL FINANCIAR
Analiza cheltuielilor la 31.12.2012.
Creditele puse la dispoziția unității noastre au fost consumate în procent de 100%, după cum urmează:
Cap. 61.01.05                                                                                      24.784.300    lei.
Titlul I – ”Cheltuieli de personal"                               23.715.300     lei;
Titlul II – "Cheltuieli materiale"                     1.069.000   lei;
Cap. 68.01.06                                                                                         168.242  lei.
Titlul VI- ”Transferuri curente "                       6.983 lei;
Titlul IX- ”Ajutoare sociale"                         161.259  lei;
Cap. 68.01.08                                                                                           71.094  lei.
Titlul IX”Ajutoare la trecerea în rezervă”        71.094 lei;
T O T A L:                                                                           25.023.636  lei.
Din analiza activității compartimentului financiar-contabilitate la 31.12.2012 reiese că acesta și-a desfășurat activitatea în conformitate cu prevederile legale în vigoare, a ordinelor și instrucțiunilor primite pe linie financiară de la eșalonul superior, urmărind permanent încadrarea  în bugetul de venituri și cheltuieli aprobat, precum și destinația creditelor bugetare pe articole și alineate respectând disciplina financiară și clasificația bugetară.
În luna ianuarie 2012 s-a efectuat controlul privind fiabilitatea sistemului contabil, an de referință 2011 de către Direcția de Audit Intern-Biroul 1 Audit Intern București, ocazie cu care au fost verificate situațiile financiare anuale. În urma controlului, echipa de audit și-a exprimat opinia că sistemul contabil al unității este fiabil.


VIII. BIROUL RESURSE UMANE
În anul 2012, efectivele Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Barbu Știrbei” al jud. Călărași a fost completat prin sosirea în unitate a 2 ofițeri absolvenți ai Facultății de Pompieri, 1 maistru militar și 1 subofițer absolvent al Școlii de Subofițeri „Pavel Zăgănescu „ Boldești și 2 subofițeri mutați la cerere de la Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Dealu Spirii” al municipiului București.   
                Dinamica de personal la data de 31.12.2011 – procent incadrare 98,99%
          Dinamica de personal la data de 31.12.2012 – procent incadrare 98,16
Statul de organizare al unității este încadrat cu 99,16 % , comparativ cu anul 2011, în care era încadrat de 98,99%  .
Din totalul de 35 ofițeri, 17 au studii militare și 18 au studii civile.
                Dintre cei 551 maiștri militari și subofițeri, 104 au studii superioare cu diplomă de licență, 78 au absolvit școli postliceale (37 școală militară și 41 școli civile) și 369 sunt absolvenți de liceu cu diplomă de bacalaureat.
                În anul 2012 au fost întocmite lucrările necesare pentru avansarea în grad la termen, pentru 9 ofițeri și 75 subofițeri și avansarea înainte de termen pentru 1 ofițer și 9 subofițeri. Un subofițer a fost avansat la excepțional.
                Starea și practica disciplinară
În anul 2012 au fost acordate 810 recompense cadrelor militare și salariaților civili, față de 320, acordate in anul anterior.
În anul curent un număr de 25 de cadre, au săvârșit 25 abateri disciplinare în urma cărora au fost sancționați cu „avertisment” 20 de cadre, mustrare scrisă 5 cadre. De asemenea, pentru săvârșirea de abateri grave de la disciplina militară a fost dispusă trimiterea în fața consiliilor de onoare/judecată  a 3 subofițeri, în urma cărora au fost sancționați cu „mustrare scrisă”.
În anul 2012, lotul sportiv al inspectoratului a obținut locul II la concursurile profesioniste ale pompierilor militari.
Analiza stării de sănătate
Cabinetul Medical județean Călărași a acordat personalului un număr de 1100 consultații și 1271 zile de ITM., comparativ cu 2153 consultații si 2031 zile de I.T.M, în anul 2011.              
                 IX. COMPARTIMENTUL JURIDIC – CONTENCIOS             
1. În anul 2012, pe linie litigioasă, s-au aflat  în lucru, la nivelul compartimentului juridic, 51  de litigii din care:
– 22  plângeri contravenționale,
-22 actiuni în contencios administrativ
-2 contestatii la executare;
-4 plângeri penale;
-1 plângere prealabilă formulării acțiunii în contencios administrativ.
                  S-au formulat 34 puncte de vedere la solicitările inspectorului șef sau ale șefilor compartimentelor/birourilor/serviciilor din cadrul inspectoratului și s-au înregistrat 14 popriri asupra veniturilor salariale ale cadrelor militare.          
X. SECRETARIAT ȘI DOCUMENTE CLASIFICATE
In anul 2012 activitatea pe linie de SECRETARIAT  SI DOCUMENTE CLASIFICATE  a fost organizată și s-a desfășurat în conformitate cu actele normative specifice in vigoare.
Conform numerelor de inregistrare repartizate de catre I.G.S.U. au fost inregistrate un numar de 12979 documente (comparativ cu anul 2011 cand au fost inregistrate un numar de 12089).
– s-a predat arhiva neoperativa din anii 1991-2009 in circuitul economic la S.C. COMCEH S.A. Calarasi;
– s-au preluat dosarele de la Detasamentul Calarasi,  compartiment administrativ, si B.R.U.
– In cursul anului  2012 au fost scoase din arhiva un numar de 65 de dosare pentru a fi consultate.
               – Au fost trimise conform borderourilor un numar de 149 plicuri cu caracter secret si 512 cu caracter nesecret.
 
XI. INFORMARE ȘI RELAȚII PUBLICE
Compartimentul Informare și Relații Publice are ca obiectiv specific asigurarea transparenței inspectoratului în mass media centrală și locală și sprijinirea reprezentanților acestora în activitatea lor de informare, documentare și interpretare a datelor cunoscute despre activitatea unității și despre măsurile luate în domeniul de interes.
Pe parcursul anului 2012, în activitatea Compartimentului Informare și Relații Publice din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Barbu Știrbei” al județului Călărași s-a pus un accent deosebit pe dezvoltarea și consolidarea relației cu mass media locală și centrală, acest lucru reflectându-se și în numărul de materiale apărute în presă, cu aprox. 15 % mai mult față de aceiași perioadă a anului 2011.
În ceea ce privește organizarea și desfășurarea activității de comunicare și relații publice în unitate, la începutul anului au fost întocmite și aprobate documentele privind planificarea lunară a activităților de informare și relații publice, precum și strategia de comunicare pe anul 2012 la nivelul inspectoratului.
De asemenea, în funcție de anotimp și de problemele obișnuite specifice fiecărui sezon au fost redactate materiale referitoare la măsurile de apărare împotriva incendiilor, care au avut drept scop conștientizarea cetățenilor în vederea evitării unor situații de urgență.
În colaborare cu cadrele Inspecției de Prevenire, personalul Compartimentului Informare și Relații Publice a participat activ la promovarea campaniilor cu caracter informativ preventiv, în cadrul cărora au fost distribuite pliante și ghiduri informative conținând măsuri de prevenire a incendiilor și reguli de comportare în diferite situații de urgență.
Toate aceste acțiuni care au avut drept scop formarea și implementarea unei educații corespunzătoare în rândul cetățenilor în domeniul apărării împotriva incendiilor, au fost mediatizate de către Compartimentul Informare și Relații Publice și reflectate în presa locală, ceea ce a dus la îmbunătățirea indicelui de imagine al inspectoratului.
Din punct de vedere al dotării cu aparatură și echipamente specifice, Compartimentul Informare și Relații Publice se bucură la această dată de o dotare corespunzătoare desfășurării activităților, în speță un aparat de fotografiat performant, Nikon D 3000, o cameră video digitală Sony, un televizor conectat la rețeaua de cablu și un calculator conectat la rețeaua internet.   
În ceea ce privește primirea și luarea în evidență a petițiilor adresate instituției și urmărirea respectării încadrării în termenele de răspuns ale acestora, în acest an au fost înregistrate 126 de petiții, toate fiind soluționate în termen legal.
În ceea ce privește gestionarea relațiilor cu mass-media, personalul compartimentului a realizat și menținut o bună colaborare cu reprezentanții acreditați ai acestor instituții, fără excepții.
Reprezentantul compartimentului a participat activ la organizarea tuturor acțiunilor desfășurate în această perioadă, publicând materiale specifice dedicate evenimentelor organizate de inspectorat, în acest sens invitând presa locală să participe la aceste manifestări, totodată punând la dispoziția acesteia toate informațiile solicitate, în spiritul transparenței și al bunei cooperări.
Toate aceste acțiuni întreprinse au dus la îmbunătățirea indicelui de imagine al inspectoratului pentru situații de urgență „Barbu Știrbei” Călărași.
 
Purtător de cuvânt al I.S.U. „Barbu Știrbei” Călărași
Plt. maj. Tătăranu Ștefan-Ovidiu – Telefon: 0758236044 / 0723208850
 

Comentariile sunt inchise.