Joi, 15 mai a.c., la invitaţia Prefectului judeţului Călăraşi, George IACOB, s-au întrunit, în sala de şedinţe a instituţiei prefectului, membrii Comitetului Consultativ de Dialog Civic pentru Problemele Persoanelor Vârstnice. La această întrunire au participat Petra NAGHEN, preşedintele C.J.P.V. Călăraşi, împreună cu 5 reprezentanţi ai Consiliului Judeţean al Persoanelor Vârstnice Călăraşi, reprezentanţi ai instituţiilor D.S.P, C.J.P., C.A.S., D.G.A.S.P.C., A.J.P.I.S., I.P.J., C.J.P.C. şi Protoieria Călăraşi.
Tema principală a întâlnirii a fost: „Corelarea Bugetului Casei de Asigurări de Sănătate a judeţului Călăraşi în anul 2015 cu cerinţele contractelor pentru furnizarea serviciilor medicale, precum şi decontarea la termen a furnizorilor de medicamente compensate şi gratuite”.
În cadrul întâlnirii, Gabriana GUŢU, Preşedinte – Director general din cadrul C.A.S. Călăraşi, a susţinut o prezentare privind desfăşurarea procesului de contractare a serviciilor medicale, medicamente şi materiale sanitare în tratamentul ambulatoriu, precum şi de dispozitive medicale destinate recuperării unor deficienţe organice sau funcţionale în ambulatoriu, la nivelul C.A.S. Călăraşi în perioada 01.04 – 27.04.2015 (a se vedea materialul anexat).
Legat de acest subiect, Prefectul judeţului Călăraşi apreciază că procentul alocat pentru serviciile medicale pentru investigaţii imagistică, către alte judeţe, de 40% este relativ mare, dorind ca pe viitor acest procent să se diminueze, menţionând că utilizarea banilor în judeţ poate să ducă la o dezvoltare a paletei şi a calităţii serviciilor medicale din judeţ şi totodată la o creştere a numărului locurilor de muncă.
Referitor la subiectul de actualitate în domeniul sănătăţii „cardul de sănătate”, reprezentantul C.A.S. Călăraşi a expus succint situaţia la nivelul judeţului precum şi măsurile întreprinse pentru deblocarea primirii cardurilor şi intrarea în normalitate a utilizării acestora, amintind că, în baza unui protocol încheiat cu Poşta Română, săptămânal este distribuit către aceasta lista solicitanţilor de carduri cu datele necesare pentru identificarea şi soluţionarea fiecărui caz în parte. De asemenea, domnia sa a mai făcut referire la faptul că în perioada mai-iunie, echipe de specialişti ai C.A.S. Călăraşi se deplasează în teritoriu, clarificând aspectele de care se lovesc cei care lucrează pentru furnizorii de servicii medicale, înlăturând astfel situaţiile care pot genera nemulţumiri ale cetăţenilor, beneficiari ai serviciilor medicale. 14.05.2015
Vezi informarea CAS:
[gview file=”https://mediacalarasi.ro/wp-content/uploads/2015/05/Material-CAS.pdf”]
Comentariile sunt inchise.