Comunicat de presa

Media 2:00 pm - 24 iunie, 2015 Comentariile sunt închise pentru Comunicat de presa

COMUNICAT DE PRESĂ

            Privind certificarea Sistemului de Management al Calității în conformitate cu Standardul Internațional de referință ISO 9001:2008

 

Primăria Municipiului Călărași o obținut certificarea Sistemului de Management al Calității în conformitate cu Standardul Internațional de referință ISO 9001:2008, ca urmare a auditurilor de certificare derulate în perioada 06.04-07.04.2015 și 15.04-16.04.2015.

Certificatul SRAC și certificatul internațional IQNet atestă conformitatea Sistemului de Management al Calității implementat în Primăria Municipiului Călărași cu standardul internațional de referință ISO 9001:2008.

Valabilitatea certificatului este de 3 ani, cu posibilitatea reînnoirii în condițiile respectării cerințelor standardului internațional.

Auditurile de certificare efectuate de către SRAC și IQNet au vizat verificarea în cadrul instituției a conformității Sistemului de Management al Calității proiectat, documentat și implementat raportat la cerințele Standardului Internațional ISO 9001:2008, astfel încât a fost demonstrată capabilitatea Primăriei Municipiului Călărași de a furniza cetățenilor servicii de calitate, mult mai eficiente, care să respecte cerinţele legale şi de reglementare aplicabile.

Proiectarea, documentarea și implementarea Sistemului de Management al Calității s-au derulat în cursul anului 2014 în colaborare cu toți angajații din aparatul de specialitate al Primăriei Municipiului Călărași, rezultatul final reprezentând un efort comun al întregii echipe.

Primarul Municipiului Călărași a dorit ca prin implementarea Sistemului de Management al Calității, conform SR EN ISO 9001:2008, Primăria Municipiului Călărași să eficientizeze serviciile publice furnizate către cetățeni și să le îmbunătățească permanent.

Coordonarea implementării Sistemului de Management al Calității a fost realizată de către managerul public Gheorghe Daniela, cu supervizarea permanentă a Primarului Municipiului Călărași, Daniel Ștefan Drăgulin.

Primarul Municipiului Călărași monitorizează satisfacția cetățenilor privind serviciile furnizate  inclusiv prin chestionare de evaluare a satisfacției cetățenilor care au fost elaborate de către managerul public, chestionare difuzate spre completare cetățenilor la ghișeele pentru cetățeni, situate la parterul instituției, verificând astfel feed-back-ul tuturor cetățenilor în scopul adoptării măsurilor urgente de remediere a eventualelor disfuncționalități.

Sistemul de Management al Calității implementat în cadrul Primăriei Municipiului Călărași cuprinde: Manualul Calității (care poate fi vizualizat pe site-ul instituției), Politica privind Calitatea, Angajamentul Primarului privind Sistemul de Management al Calității (care au fost afișate în cadrul instituției în locurile publice vizibile cetățenilor), Harta proceselor, 6 proceduri de sistem (controlul documentelor, controlul înregistrărilor, audituri interne, controlul serviciului neconform, acțiuni corective, acțiuni preventive), 3 proceduri operaționale, 37 de proceduri de proces aferente activităților derulate în cadrul instituției, cuprinzând formulare aferente sintetizate într-o formă mult mai eficientă completării de către cetățeni.

Ca urmare a derulării auditurilor de certificare, conducătorul echipei de audit din partea SRAC și IQNet, domnul Lucian Zaharia a apreciat Sistemul de Management al Calității actual din cadrul Primăriei Municipiului Călărași și a afirmat că: ”Acest Sistem de Management al Calităţii din cadrul Primăriei Municipiului Călărași asigură cadrul de îmbunătăţire continuă pentru a contribui permanent la creşterea satisfacţiei cetăţeanului”.

În implementarea Sistemului de Management al Calității SR EN ISO 9001:2008 sunt implicați atât responsabilii de calitate, responsabilii de proces, precum și toți angajații instituției, în acest sens fișele de post ale tuturor angajaților au fost completate cu responsabilitățile în domeniul implementării SMC.

În cadrul Primăriei Municipiului Călărași se va derula auditul de supraveghere la 11 luni de la data certificării, audit care vizează verificarea respectării permanente a cerințelor Standardului Internațional ISO 9001:2008  de către instituție, fără neconformități majore, astfel încât să se mențină valabilitatea certificatului oferit de SRAC și IQNet.

 

Certificarea în cadrul Primăriei Municipiului Călăraşi a Sistemului de Management al Calităţii în conformitate cu cerinţele standardului internaţional SR EN ISO 9001:2008 conferă foarte multe avantaje, puncte forte pentru instituţie, cum ar fi: 

 

simplificarea şi degrevarea proceselor administrative;

reducerea neconformităţilor, având ca rezultat scăderea numărului reclamaţiilor cetăţenilor;

creşterea transparenţei structurii organizatorice şi a organizării proceselor;

creşterea eficienţei muncii, ca urmare a  utilizării mai eficiente a personalului;

îmbunătăţirea comunicării între participanţii la un anumit proces şi între compartimentele de specialitate;

obţinerea unui punctaj foarte mare pentru cererile de finanţare în vederea accesării Fondurilor Structurale;

îmbunătăţirea imaginii instituţiei şi a credibilităţii sale în societate;

creşterea motivaţiei angajaţilor situaţi la toate nivelurile ierarhice ale instituţiei.

 

Avantajele implementării Sistemului de Management al Calităţii  sunt următoarele:

contribuie la stabilirea unor proceduri în cadrul instituţiei, care trebuie respectate și care asigură repetarea procesului

stabilirea modului de elaborare, verificare, aprobare a documentelor 

stabilirea unui proces continuu de îmbunătăţire

asigură coordonarea şi conducerea activităţilor în mod planificat şi sistematic

asigură monitorizarea transparentă a activităţilor şi posibilitatea unui control riguros al proceselor

crearea unei culturi organizaţionale în spiritul calităţii

asigură o mai bună măsurare a performanţelor prin stabilirea indicatorilor de performanţă, corespunzător fiecărui proces identificat

este îmbunătăţită munca în echipă şi sunt mult mai bine înţelese, acceptate şi puse în practică deciziile manageriale 

evitarea greşelilor repetate

comunicarea internă respectă canalele stabilite 

organizarea funcţională cu responsabilităţi pe nivele ierarhice bine definite

orientarea politicii instituţiei către clientul cetăţean  

calitatea ridicată a proceselor şi a rezultatelor 

creşterea nivelului de satisfacţie a cetăţenilor

se îmbunătăţesc performanţa şi competitivitatea

se îmbunătăţeşte imaginea instituţiei 

sporeşte atât gradul de responsabilitate cât şi nivelul de satisfacţie a angajaţilor (sarcinile şi responsabilităţile sunt mult mai bine definite).

                                                                                                                              

 

Comentariile sunt inchise.