Campania națională de prevenire a traficului de persoane în scopul exploatării prin cerşetorie Dă-i libertate! Nu-i plăti exploatarea!

Media 11:48 am - 5 decembrie, 2019 Comentariile sunt închise pentru Campania națională de prevenire a traficului de persoane în scopul exploatării prin cerşetorie Dă-i libertate! Nu-i plăti exploatarea!

Este implementată în cadrul proiectului ROFSIP2016OS5A10P02 Reducerea amplitudinii traficului de persoane printr-o mai bună informare a cetăţenilor, fiind axată pe componenta prevenirii traficului de persoane în scopul exploatării prin cerșetorie.

Proiectul se derulează la nivel naţional, pe o perioadă de 36 de luni, fiind finanţat prin Fondul pentru Securitate Internă, componenta Cooperare Poliţienească şi îşi propune implementarea a trei campanii de prevenire a traficului de persoane vizând principalele tipuri de exploatare: exploatarea prin muncă, exploatarea sexuală şi exploatarea prin cerşetorie.

Campania Dă-i libertate! Nu-i plăti exploatarea! se derulează în perioada octombrie 2019 – mai 2020, A.N.I.T.P. având ca parteneri: Ministerul Afacerilor Externe, Ministerul Educaţiei Naţionale, Ministerul pentru Românii de Pretutindeni, Asociaţia Ecumenică a Bisericilor din România – AIDRom, Asociaţia eLiberare şi Fundaţia World Vision România.

Implicarea presei şi a altor multiplicatori de opinie în activitatea de informare şi prevenire asigură o creştere a gradului de conştientizare şi o reacţie a publicului faţă de problema traficului de persoane.

Atât filmul documentar, cât şi spotul campaniei sunt moderate de cântăreţul Alex Velea.

Obiectivele urmărite în cadrul campaniei vizează:
§ creşterea gradului de conştientizare în rândul persoanelor vulnerabile cu privire la traficul de fiinţe umane
§ informarea şi sensibilizarea populaţiei privind implicaţiile traficului de persoane, în vederea reducerii cererii din perspectiva exploatării prin cerșetorie
§ creşterea gradului de implicare a misiunilor diplomatice ale României în informarea cetăţenilor români cu privire la riscurile asociate traficului de persoane
§ informarea instituţiilor şi organizaţiilor implicate în prevenirea şi combaterea traficului de persoane privind dimensiunea şi formele de manifestare ale acestui fenomen
§ creşterea implicării în activităţile de prevenire a multiplicatorilor de opinie, în vederea reducerii numărului de informaţii inexacte şi ambigue referitoare la unele aspecte ale traficului de persoane transmise publicului
Publicul ţintă este format din:
ü minori cu vârste cuprinse între 8 şi 18 ani, aflaţi în situaţie de risc
ü persoane dispuse să ofere bani cerşetorilor
ü reprezentanţi ai instituţiilor şi organizaţiilor implicate în prevenirea şi combaterea traficului de persoane
ü multiplicatori de opinie (ex. mass-media)
ü publicul larg

Principalele activităţi din cadrul campaniei:
întâlniri directe cu reprezentanţii grupului ţintă în 5 locaţii distincte din România. La aceste activităţi va participa o echipa mixtă, formată din specialişti ai instituţiilor şi organizaţiilor partenere în cadrul campaniei
realizarea materialelor promoţionale de susţinere a mesajului antitrafic al campaniei (afiş, pliant, pix, set pix şi stilou, creion lemn, tricou, sistem roll-up, rucsac, minge de fotbal, minge de baschet, minge de plajă, caiet personalizat, planner, balon, cană termoizolantă, plachetă, diplomă)
realizarea şi difuzarea fimului documentar privind problematica traficului de persoane în scopul exploatării prin cerşetorie
organizarea unui număr de 42 de mese rotunde, la care vor participa instituţii guvernamentale, ONG-uri, autorităţi locale, presă
promovarea mesajului antitrafic al campaniei prin intermediul a 34 de panouri publicitare stradale
diseminarea materialelor de campanie în cadrul activităţilor de prevenire desfăşurate de specialiştii Centrelor Regionale ale A.N.I.T.P. în vederea susţinerii şi completării întâlnirilor directe cu reprezentanţii grupului ţintă.

Comentariile sunt inchise.