Rețeaua Europeană de Prevenire a Criminalității (EUCPN) și Statele Membre ale Uniunii Europene au lansat, în luna octombrie 2019, campania europeană de prevenire a traficului de persoane „EȘTI VICTIMĂ A TRAFICULUI DE PERSOANE? AI DREPTURI!”.
Campania a fost lansată cu prilejul Zilei Europene de Luptă Împotriva Traficului de Persoane –18 Octombrie, prin transmiterea simultană a unor comunicate de presă de către statele implicate, inclusiv prin social-media.
România este parte a acestei campanii alături de Austria, Belgia, Bulgaria, Croația, Cipru, Cehia, Estonia, Finlanda, Grecia, Ungaria, Islanda, Irlanda, Letonia, Lituania, Luxemburg, Malta, Olanda, Norvegia, Polonia, Portugalia, Slovacia, Slovenia și Spania.
La nivel național, campania este implementată de Agenția Națională Împotriva Traficului de Persoane, Inspectoratul General al Poliției Române – Institutul de Cercetare și Prevenire a Criminalității, Asociația Ecumenică a Bisericilor din România – AIDRom și Organizația Internațională pentru Migrație – Biroul România.
Întrucât traficul de persoane este o infracțiune transfrontalieră, țările europene, prin EUCPN și EUROPOL, și-au unit forțele pentru a lansa această inițiativă.
Campania își propune să avertizeze persoanele aflate în situație de risc cu privire la faptul că ar putea fi sau deveni victime ale traficului și să le informeze unde pot găsi ajutor, protecție și informații.
În egală măsură, campania informează victimele că au drepturi la nivelul întregii UE, pe care le pot solicita în fiecare stat membru: asistență și sprijin, protecție, compensații financiare, drepturi privind munca, perioadă de reflecție și drepturi de ședere și reintegrare.
Mesajul campaniei este transmis prin următoarele materiale: spot audio-video, afiș, autocolant, banner pentru site-uri și banner pentru semnăturile electronice și pentru mediul online.
Locurile de diseminare a mesajului campaniei sunt atât spațiile publice în care se află grupul-ţintă precum: aeroporturi, gări, auto-gări, mijloace de transport (autobuze, autocare etc.), staţii, benzinării, burse de locuri de muncă sau alte oficii de recrutare a forţei de muncă, cât şi zonele clasice: şcoli, licee, universităţi, centre de plasament, precum şi în mass-media şi social-media.
Comentariile sunt inchise.