Proiect de ordin al președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală pentru aprobarea Procedurii de înregistrare a contractelor de fiducie, precum și a Procedurii de înregistrare a contractelor de locațiune
Prin art.780 din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările și completările ulterioare, s-a prevăzut ca, sub sancțiunea nulității absolute, contractul de fiducie și modificările sale trebuie să fie înregistrate la cererea fiduciarului, în termen de o lună de la data încheierii acestora, la organul fiscal competent să administreze sumele datorate de fiduciar bugetului general consolidat al statului.
Totodată, potrivit art.1798 din același act normativ contractele de locațiune încheiate prin înscris sub semnătură privată, care au fost înregistrate la organele fiscale, precum și cele încheiate în formă autentică constituie titluri executorii pentru plata chiriei la termenele și în modalitățile stabilite în contract sau, în lipsa acestora, prin lege.
În același timp, prevederile art.1798 din Codul civil reglementează forța executorie a contractului de locațiune, recunoscută în situația în care acesta este încheiat sub forma unui înscris sub semnătură privată, înregistrat la organul fiscal, ori sub forma unui înscris autentic. Pentru a avea putere executorie, toate contractele de locațiune încheiate prin înscris sub semnătură privată trebuie înregistrate la organul fiscal, deci și în situația în care locatorul este profesionist (spre exemplu, o societate care a încheiat contracte de închiriere).
Prin prezentul proiect de ordin se propune, aprobarea procedurilor aplicabile în vederea înregistrării celor două tipuri de contracte sus – menționate de către organul fiscal competent.
*
* *
Proiectele de acte normative, inițiate de ANAF, sunt făcute publice pe site-ul instituției la adresa www.anaf.ro, domeniul Legislatie/ Transparența decizională. De asemenea, acestea pot fi consultate la Direcția de Comunicare, Relații Publice și Mass-Media din cadrul ANAF, cu sediul în str. Apolodor nr.17, sector 5, București.
Eventualele sugestii, propuneri sau opinii referitoare la acest proiect de act normativ pot fi transmise în scris la Directia de Comunicare, Relatii Publice si Mass-Media – cu mențiunea “Conf.Legii nr.52/2003”, la următoarele adrese:
· Prin scrisori la adresa poștală: Agenția Națională de Administrare Fiscală, str.Apolodor nr.17, sector 5 Bucuresti 050741 – la Direcția de Comunicare, Relații Publice și Mass-Media;
· Electronic la adresa de mail: relatiipublice.anaf@mfinante.ro
· Prin fax la numarul: 021-319.98.57.
Pentru a avea acces la informațiile de presa privind aplicareaLegii nr.52/2003 privind transparența decizională în Agenția Națională de Administrare Fiscală, se poate accesa domeniul Informații / Comunicate și informații de presă aflat pe site-ul instituției.
DIRECȚIA DE COMUNICARE, RELAȚII PUBLICE ȘI MASS MEDIA
Comentariile sunt inchise.