Agenția Națională de Administrare Fiscală a elaborat următorul proiect de act normativ:

Media 7:00 pm - 21 februarie, 2013 Comentariile sunt închise pentru Agenția Națională de Administrare Fiscală a elaborat următorul proiect de act normativ:
Proiectul de ordin pentru modificarea și completarea Ordinului ministrului finanțelor publice, ministrului muncii, familiei, protecției sociale și ministrului sănătății nr.1045/2084/793/2012 pentru aprobarea modelului, conținutului, modalității de depunere și de gestionare a “Declarației privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate”
 
Prin Ordinul ministrului finanțelor publice, ministrului muncii, familiei și protecției sociale și ministrului sănătății nr.1045/2084/793/2012, a fost aprobat modelul și conținutul Declarației privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate, care se utilizează pentru obligațiile datorate începând cu data de 1 iulie 2012.
Declarația privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate cuprinde atât informații privind obligațiile fiscale ale contribuabililor, cât și informații necesare stabilirii, de către casele de asigurări sociale, a stagiilor de cotizare și a drepturilor cuvenite asiguraților, potrivit legii.
Având în vedere modificările aduse Codului fiscal, prin Ordonanța Guvernului nr.8/2013, unele propuneri primite de la reprezentanții instituțiilor din domeniul apărării, ordinii publice și siguranței naționale, precum și de la unele direcții de specialitate din cadrul Ministerului Finanțelor Publice, prin prezentul proiect de ordin comun se propun următoarele:
a) eliminarea din Nomenclatorul „Creanțe fiscale”, a două tipuri de creanțe, respectiv: „contribuția individuală de asigurări sociale de sănătate datorată de persoanele care realizează venituri, în regim de reținere la sursă a impozitului pe venit, din activitățile agricole prevăzute la art. 71 lit. d) din Codul Fiscal“ precum și „impozitul aferent veniturilor din activități agricole potrivit prevederilor art. 71 lit. d) din Codul Fiscal”;
b) completarea categoriilor de condiții de muncă, din „Anexa Angajator” a declarației, cu o nouă categorie, „alte condiții de muncă”; 
c) modificarea Nomenclatorului „Tip asigurat pentru alte entități asimilate angajatorului“, prin:
– eliminarea tipului de asigurat care realizează venituri în regim de reținere la sursă a impozitului pe venit, din activitățile agricole prevăzute la art. 71 lit. d) din Codul Fiscal;
– completarea cu două tipuri de asigurat și anume: „personal militar, polițiști și funcționari publici cu statut special din sistemul administrației penitenciare, la trecerea în rezervă sau direct în retragere, respectiv la încetarea raporturilor de serviciu, fară drept de pensie, din domeniul apărării naționale, ordinii publice și siguranței naționale” și „persoane fizice care realizează venituri sub formă de salarii de la angajatori nerezidenți și care declară și achită contribuțiile sociale individuale potrivit art.296^19 alin.(1^13) din Legea nr. 571/2003, cu modificările și completările ulterioare.
d) completarea Nomenclatorului “Tip asigurat“ cu un nou tip de asigurat “Administratorii societăților comerciale, companiilor/societăților naționale și regiilor autonome, desemnați/numiți în condițiile legii, precum și reprezentanții în adunarea generală a acționarilor și în consiliul de administrație”;
e) adaptarea secțiunii C, din „Anexa Asigurat” a declarației, astfel încât să permită declararea separată, pentru aceeași persoană, a fiecărui tip de venit realizat pentru luna de raportare ( secțiunea C devine repetitivă );
f) modificarea corespunzătoare a instrucțiunilor de completare a Declarației privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate.
Formularul 112, astfel modificat, urmează să fie utilizat începând cu obligațiile aferente lunii următoare publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, a prezentului ordin.
 
*
*      *
Proiectele de acte normative, inițiate de ANAF, sunt făcute publice pe site-ul instituției la adresa www.anaf.ro, domeniul Legislatie/ Transparența decizională. De asemenea, acestea pot fi consultate la Direcția de Comunicare, Relații Publice și Mass-Media din cadrul ANAF, cu sediul în str. Apolodor nr.17, sector 5, București.
Eventualele sugestii, propuneri sau opinii referitoare la acest proiect de act normativ pot fi transmise în scris la Directia de Comunicare, Relatii Publice si Mass-Media – cu mențiunea “Conf.Legii nr.52/2003”, la următoarele adrese:
·   Prin scrisori la adresa poștală: Agenția Națională de Administrare Fiscală, str.Apolodor nr.17, sector 5 Bucuresti 050741 – la Direcția de Comunicare, Relații Publice și Mass-Media;
·   Electronic la adresa de mail: relatiipublice.anaf@mfinante.ro
·   Prin fax la numarul: 021-319.98.57.
Pentru a avea acces la informațiile de presa privind aplicareaLegii nr.52/2003 privind transparența decizională în Agenția Națională de Administrare Fiscală, se poate accesa domeniul Informații / Comunicate și informații de presă aflat pe site-ul instituției.
 
DIRECȚIA DE COMUNICARE, RELAȚII PUBLICE ȘI MASS MEDIA

Comentariile sunt inchise.