ACTIUNI DERULATE DE CJPC CALARASI CU OCAZIA SARBATORILOR DE IARNA

Media 8:48 am - 20 decembrie, 2013 Comentariile sunt închise pentru ACTIUNI DERULATE DE CJPC CALARASI CU OCAZIA SARBATORILOR DE IARNA

In perioada 25.11 – 20.12.2013 derulam  acțiunea tematică de control privind calitatea, modul de comercializare și etichetare a alimentelor specifice sărbătorilor de iarnă. Tematica este initiata de ANPC la nivel national si vizeaza controale in reteaua comerciala din mediul urban si rural .

Controlul urmareste in principal urmatoarele  produsele :

–          carne preambalată;

–          produse zaharoase ;

–          ciocolată și produse din ciocolată ;

–          produse de patiserie ;

Se verifica in principal :

1.      Calitatea produselor

1.1. existența documentelor de proveniență sau de însoțire a mărfii;

1.2. starea ambalajelor (integritate, etanșeitate);

1.3. încadrarea produselor în data durabilității minimale, după caz, în data limită de consum stabilite de producător;

1.4. caracteristicile organoleptice prin verificare directă (aspect, miros și gust, prezența corpurilor străine în conținut, a petelor de mucegai și a semnelor de alterare); în caz de suspiciune se vor preleva eșantioane care vor fi analizate în laboratoare autorizate; 

1.5.  încadrarea în cantitatea netă sau volumul net impuse sau declarate de producător;

1.6. respectarea temperaturilor de păstrare și expunere, impuse sau declarate  ;

2.      Modul de respectare a prevederilor legale privind informarea consumatorilor

–          modul de informare a consumatorilor asupra elementelor de identificare și caracterizare  ale produselor existente la comercializare în conformitate cu Hotărârea Guvernului nr. 106/ 2002 privind  etichetarea produselor alimentare și cu actele normative cu caracter special;

–          modul de informare a consumatorilor cu privire la ingredientele alergene ( se vor avea în vedere instrucțiunile transmise cu ocazia tematicilor de control anterioare);

–          afișarea  prețului, în mod vizibil și într-o formă neechivocă;

 

3. Modul de desfășurare a promoțiilor: comparațiile care se referă la o ofertă specială trebuie să indice, în mod clar și neechivoc: data la care încetează oferta sau, dacă este cazul, faptul că oferta specială se referă la stocul de bunuri disponibil; data de începere a perioadei în care se aplică prețul special sau alte condiții specifice, dacă oferta specială nu a început încă ( art.9 din Legea 148/2000 privind publicitatea).

In aceasta perioada consumatorii  pot sesiza sa reclama orice abateri sau  /neconformitati referitoare la produse sau servicii prin telefon , e-mail sau personal . Chiar si in perioada sarbatorilor asiguram preluarea si cercetarea reclamatiilor daca acestea impun o interventie rapida si adoptarea unor masuri imediate .

– Sfarsit-

Comentariile sunt inchise.