In perioada 25.11 – 20.12.2013 derulam acțiunea tematică de control privind calitatea, modul de comercializare și etichetare a alimentelor specifice sărbătorilor de iarnă. Tematica este initiata de ANPC la nivel national si vizeaza controale in reteaua comerciala din mediul urban si rural .
Controlul urmareste in principal urmatoarele produsele :
– carne preambalată;
– produse zaharoase ;
– ciocolată și produse din ciocolată ;
– produse de patiserie ;
Se verifica in principal :
1. Calitatea produselor
1.1. existența documentelor de proveniență sau de însoțire a mărfii;
1.2. starea ambalajelor (integritate, etanșeitate);
1.3. încadrarea produselor în data durabilității minimale, după caz, în data limită de consum stabilite de producător;
1.4. caracteristicile organoleptice prin verificare directă (aspect, miros și gust, prezența corpurilor străine în conținut, a petelor de mucegai și a semnelor de alterare); în caz de suspiciune se vor preleva eșantioane care vor fi analizate în laboratoare autorizate;
1.5. încadrarea în cantitatea netă sau volumul net impuse sau declarate de producător;
1.6. respectarea temperaturilor de păstrare și expunere, impuse sau declarate ;
2. Modul de respectare a prevederilor legale privind informarea consumatorilor
– modul de informare a consumatorilor asupra elementelor de identificare și caracterizare ale produselor existente la comercializare în conformitate cu Hotărârea Guvernului nr. 106/ 2002 privind etichetarea produselor alimentare și cu actele normative cu caracter special;
– modul de informare a consumatorilor cu privire la ingredientele alergene ( se vor avea în vedere instrucțiunile transmise cu ocazia tematicilor de control anterioare);
– afișarea prețului, în mod vizibil și într-o formă neechivocă;
3. Modul de desfășurare a promoțiilor: comparațiile care se referă la o ofertă specială trebuie să indice, în mod clar și neechivoc: data la care încetează oferta sau, dacă este cazul, faptul că oferta specială se referă la stocul de bunuri disponibil; data de începere a perioadei în care se aplică prețul special sau alte condiții specifice, dacă oferta specială nu a început încă ( art.9 din Legea 148/2000 privind publicitatea).
In aceasta perioada consumatorii pot sesiza sa reclama orice abateri sau /neconformitati referitoare la produse sau servicii prin telefon , e-mail sau personal . Chiar si in perioada sarbatorilor asiguram preluarea si cercetarea reclamatiilor daca acestea impun o interventie rapida si adoptarea unor masuri imediate .
– Sfarsit-
Comentariile sunt inchise.