11 februarie Ziua Europeană a Numărului unic 112

Media 11:05 am - 11 februarie, 2013 Comentariile sunt închise pentru 11 februarie Ziua Europeană a Numărului unic 112

Doar 1 din 4 cetățeni ai UE cunoaște faptul că 112 este  Numărul European de Urgență

La nivel european, doar 1 din 4 cetățeni ai UE cunoaște faptul că 112 este  Numărul  de Urgență pe care îl poate apela în toate țările Uniunii Europene. Mai mult decât atât, această cifră  stagnează de ani de zile și variază semnificativ în țările europene. Astfel, începând cu 2009, în mai mult de 25 de țări din Europa sunt organizate activități de sensibilizare a populației cu ocazia celebrării Zilei Europene 112 care are loc pe 11 februarie în fiecare an.

Sărbătorirea Zilei Europene 112 este un pas crucial  în promovarea 112, mai ales în zilele noastre când cetățenii călătoresc mai mult decât oricând către locul de muncă, către locul unde își defășoară studiile, în vacanțe. În acest an, se așteaptă ca numărul de țări care organizează Ziua 112 să fie mai mare ca niciodată. În majoritatea țărilor europene au loc sesiuni de informare și prezentări despre 112 în școli,  Ziua Ușilor Deschise și vizite în centrele de urgență 112. Mai multe țări au ales ca în 2013, să sărbătorească Ziua 112 în jurul conceptului de resuscitare cardiopulmonara (CPR), întrucât  marea majoritate a europenilor nu stiu cum să efectueze procedurile de resuscitare  în cazul în care sunt martorii unui stop cardiac.

"Numărul semnificativ de țări care organizează Ziua Europeană 112 subliniază importanța creșterii gradului de conștientizare la nivelul UE, în special pe parcursul acestui An al Cetățenilor. Niveluri mai bune de sensibilizare și calitate a serviciului  112 ar reprezenta, cu siguranța, un mare beneficiu pentru cetățenii europeni care se deplasează în cadrul Pieței Unice precum și pentru serviciile de urgență care fac eforturi să răspundă sutelor de milioane de apeluri de urgență pe care le primesc în fiecare an ", a comentat Olivier Paul Morandini, Președintele Asociației Europene a Numărului de Urgență, EENA.

În anul care a trecut, în România, Serviciul de Telecomunicații Speciale, în calitate de administrator al Sistemului Național Unic pentru Apeluri de Urgență, a desfășurat numeroase activități de educare – informare: în zonele turistice montane și pe litoral, campanie în gări, aerogări, trenuri, stațiile de metrou și pe principalele drumuri naționale, au fost difuzate spoturi 112 la posturile de radio și televiziune, au avut loc vizite ale elevilor în dispeceratele 112, o amplă acțiune împreună cu Biserica Ortodoxă Română dar și multe alte activități punctuale.

“Sistemul Național Unic pentru Apeluri de Urgență 112 a devenit, în doar câțiva ani, unul dintre cele mai prestigioase și de încredere servicii puse de către stat în slujba salvării vieții oamenilor, a protejării proprietății și a mediului. Este un adevărat brand național. Numărul 112 face parte din cotidian, este parte a societății și își confirmă zilnic, minut cu minut, utilitatea. Dacă 112 nu ar fi existat el ar fi trebuit inventat”, a spus  Directorul Serviciului de Telecomunicații Speciale, General inginer Marcel Opriș.
           
Informații de background despre Sistemul Național Unic pentru Apeluri de Urgență

Numărul pan-european de urgență 112 a fost creat în 1991.

În aprilie 2005, Sistemul Național Unic pentru Apeluri de Urgență 112 a devenit operațional în toată România.

Începând cu anul 2008, 112 este unicul număr de urgență care poate fi folosit de pe orice telefon fix, telefon public sau mobil pentru a ajunge, gratuit, la serviciile de urgență (ambulanță, pompieri și poliție) în orice țară a Uniunii Europene.

Numărul unic pentru apeluri de urgență 112 trebuie folosit doar atunci cînd este necesară intervenția agențiilor specializate de urgență, pentru asigurarea asistenței imediate în situații în care este periclitată viața, integritatea ori sănătatea cetățeanului, ordinea publică, proprietatea publică sau privată ori mediul.

Ultimul Eurobarometru al Comisiei Europene, referitor la numărul unic european de urgență 112, arată că România se află pe primele locuri în ceea ce privește informarea și educarea populației în UE.

În acest domeniu, Serviciul de Telecomunicații Speciale realizează campanii de educare, având ca target principal tinerii și turiștii români și străini aflați în țara noastră.

Specialiștii 112 și ofițerii de relații publice continuă Campania națională referitoare la numărul unic de urgență.
Pentru mai multe informații consultați  www.112.ro.
Purtătorul de cuvânt al
Serviciului de Telecomunicații Speciale ColonelAdrian Fulea

Comentariile sunt inchise.